luni, 6 septembrie 2010

Cum m-am lasat de fumat

Niste oameni importanti (el si el) au decis sa se lase de fumat.

Si m-am gandit sa scriu si eu cum m-am lasat de fumat.

Am hotarat in 2004 ca vrem sa avem BB si sa fie sanatos in comun in familie (amandoi fumatori) si ca trebuie sa ne lasam de fumat. Nu am reusit impreuna, asa o decizie si indeplinirea ei se face individual.

Am plecat la New York in delegatie si departe de tati fumator am declarat ca trebuie sa reusesc. Mi-am cumparat pastile antifumat si nu mi-am mai luat stoc de tigari, iar acolo tigarile sunt scumpe. Nu mi-a reusit din prima zi, abia a doua sau a treia zi. Eram afara (pentru ca pe acolo deja nu se fuma nicaieri in interior, nici macar in restaurante), fumam si mi-am zis ca nu se poate sa fie chiar asa de greu, mai ales cand vreau sa avem BB sanatos. Si atunci a fost ultima tigara.

Luam pastile de cate ori mi se parea ca as vrea sa fumez. Mi-am luat un calendar si am pus pe calendar abtibildurile primite gratis impreuna cu pastilele pentru fumat cu milestones - la 1 saptamina, 2 saptamini, 1 luna, 2 luni, 3 luni. Ma simteam bine cu mine pe masura ce trecea timpul si puteam sa mai pun un abtibild. La 3 luni m-am declarat vindecata de fumat. Dupa vreo 11 ani.

Tati pe atunci nu mai fuma acasa si ma mintea ca s-a lasat de fumat. Abia peste vreun an a reinceput sa fumeze in fata mea.

Invataturile mele: trebuie motivatie puternica, decizia e individuala si e bun ajutorul si sustinerea din partea anturajului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu