joi, 23 septembrie 2010

Oamenii pe strada

Un prieten bun m-a intrebat acum cateva zile daca tin minte relaxarea oamenilor din orice oras din Europa de Vest. Am recunoscut ca uitasem, dar mi-am adus aminte.

Cind am mers prima data in Franta in 1995 si vedeam toti oamenii ca iti zambesc fara sa te cunoasca si ca spun "Buna ziua" cand intra in autobuz ma gandeam ca sunt ipocriti, ca nu pot fi sinceri, doar le place sa salveze aparentele. Pe urma mi-am dat seama ca nici vorba de asa ceva. Ei invata in familie sa fie politicosi si nu fac nici un efort sa se poarte asa.

De oricate ori m-am intors in Bucuresti dintr-o calatorie cateva zile am fost in felul asta. Pe urma am inceput sa uit, nu am mai plecat de mult din Romania.

Normalitatea aici cere efort de concentrare :) Am mers vreo doua saptamani la rand cu metroul si m-a deprimat rau de tot. Oamenii pe aici sunt suparati, se uita fix la ceilalti calatori, nu zambesc niciodata, nu cedeaza scaunul gravidelor sau batranilor. Nu am mai vazut cersetori deloc ceea ce e normal, dar se vad greutatile pe fata multora. Cred ca in ritmul asta de viata cu greutati si poate deceptii e greu sa zambesti. Din pacate unii uita sa fie umani.

Cand va fi mai bine in Romania se va vedea in primul rand in atitudinea oamenilor de pe strada.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu